Целта на тази инициатива е да увеличи приходите в държавния бюджет чрез по-ефективно събиране на такси и санкции. Анализите, проведени от МВР, показват, че нарушенията се увеличават, но текущият процес за засичане и наказване на нарушителите е бавен и неефективен.
Експертите считат, че контролът следва да се извършва от институциите, а не от пунктовете за преглед. „Ние ще действаме като посредници между клиента и държавните органи, и няма да имаме правомощията да издаваме глоби или санкции. Единственото, което можем да постигнем, е да затрудним собствената си работа“, посочи Тодор Желев, специалист по годишни технически прегледи.
“Ако се случи така, че има неплатени глоби, след като ги изплати, нарушителят задължително трябва да посети същия пункт, за да избегне ситуацията, в която в някои пунктове той не може да продължи, а в други може. Този случай наподобява ситуацията с пътния данък”, сподели Красимир Георгиев от Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България.
Също така, ще се разгледа и друго предложение – ако глобата се заплати в рамките на 7 дни вместо обичайните 30%, нарушителят трябва да заплати 80% от размера на глобата.